"Istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej..."

Ryszard Kapuściński

Morawy Południowe

Termin: 16-18.08.2012

Tak jak poprzedniego roku weekend sierpniowy spędziliśmy na Morawach południowych w Czechach.
Tym razem zatrzymaliśmy się w miejscowości Zeraviny w villa Alzbeta (www.vilaalzbeta.cz) zwiedzając po drodze skansen
w Strażnicach gdzie można zobaczyć m.in. jak rozwijała się uprawa winnic od najdawniejszych czasów.

W piątek wybraliśmy sie na wycieczkę rowerową trasą strażnicką:
Zeraviny - Tasov - Lipov -Louka - Blatanicka - Blatnice pod sv. Antoninkem - góra sv. Antoninka - Veseli - Kozojidky - Zeraviny.
Trasa jak zwykle była piękna prowadząca pomiędzy polami uprawnymi i winnicami a co za tym idzie piwniczkami winnymi, gdzie gospodarze co krok kusili nas degustacją przeróżnych win.
Następnego dnia zwiedziliśmy zamek w Buchlovicach i znowu pojechaliśmy rowerami w trasę:
Buchlovice - Tucapy - Polesovice - Nedakonice - Kostelany nad Moravou - Stare Mesto - Zlechov - Buchlovice.
Wieczorem przed samym wyjazdem do domu zostaliśmy zaproszeni na miejscową imprezę w Polesovicach w samym środku winnic z degustacją wina, pieczeniem prosiaka, tańcami i śpiewami. Było swojsko i wesoło...

Galeria

(Photo:) skansen w Strażnicach(Photo:) skansen w Strażnicach(Photo:) skansen w Strażnicach(Photo:) skansen w Strażnicach(Photo:) skansen w Strażnicach(Photo:) skansen w Strażnicach(Photo:) piwniczki w Sudomericach(Photo:) piwniczki w Sudomericach(Photo:) piwniczki w Sudomericach(Photo:) piwniczki w Sudomericach(Photo:) piwniczki w Sudomericach(Photo:) piwniczki w drodze na górę św. Antoniego(Photo:) drodze na górę św. Antoniego(Photo:) winnice(Photo:) zamek w Buchlovicach(Photo:) zamek w Buchlovicach(Photo:) w drodze do Polesovic(Photo:) piwniczki w Polesovicach(Photo:) nad Morawą(Photo:) nad Morawą(Photo:) Polesovice(Photo:) Polesovice(Photo:) Polesovice

Opublikowano 21.08.2012 o 02:17 przez Kasia i Przemek

Szybkie Linki

Odwiedź nasze studio

Podróżuj z nami...

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na korzystanie przez nas z plików cookies w zgodzie z Cookie Policy. UKRYJ WIADOMOŚĆ