"Istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej..."

Ryszard Kapuściński

Toskania

Punkty widokowe i krajobrazy Toskanii -
wszystkie punkty zaznaczone na aktywnej mapce

Termin: 29.05 - 05.06.2018

Kępa cyprysów pod Montalcino

W drodze do Montalcino tuż za mostem zobaczymy już z daleka po prawej stronie samotne kępy cyprysów.

Przy drodze znajduje się zatoczka, gdzie możemy zostawić samochód.

Pora dnia: każda

Dom Gladiatora

Znajduje się przy drodze z San Quirco d'Orcia w stronę Pienzy (ok. 1,5 km) naprzeciwko miejsca, w którym zatrzymujemy się zobaczyć Podere Belvedere.

Agroturystyka Genna Barborini Maria Eva była hiszpańskim domem Maximusa w filmie Gladiator.

Pora dnia:każda

Podere Belvedere

Jeden z najładniejszych i najczęściej fotografowanych krajobrazów Toskanii.

Najpiękniejszą porą dnia jest wschód słońca, podczas którego często zobaczymy mgły tworzące niesamowity klimat. Podczas naszego wiosennego pobytu wokół Podere kwitły maki tworząc bajkowy krajobraz.

Kapliczka Cappella di Vitaleta

Kapliczkę możemy sfotografować z daleka (widok z drogi) oraz z bliska, gdyż jest mozliwość podjechania lub podejścia pod samą kapliczkę.
Opcja widoku kapliczki z daleka jest z drogi SP146 prowadzącej w stronę Pienzy. Możemy zatrzymać się również kawałek dalej przy zjeździe do agroturystyki Poderino. Stąd również mamy bardzo ładny widok.
Jeśli chcemy zobaczyć kapliczkę z bliska:
- możemy podjechać samochodem (od głównej drogi jest zjazd dobrze oznakowany) lub
- podejść pieszo: z miejsca w którym fotografujemy Podere Belvedere (jest strzałka , szlak prowadzi kawałek przez las i pola i jest naprawdę bardzo ładny, zajmie nam około 20 minut pieszo w jedna stroną), drugi pieszy szlak prowadzi właśnie od zjazdu do Agroturystyki Poderino.

Pora dnia : wschód słońca lub późne popołudniem

Sprężynka pod Monticchiello

Przed samym wjazdem do miasteczka jadąc od strony Pienzy jest zjazd w prawo, trzeba przejechać kawałek i po lewej stronie zobaczymy serpentynę, wzdłuż której rosną cyprysy.

Droga Gladiatora De Cypresses "The Gladiator"

Jeden z najsłynniejszych toskańskich widoków pod Pienzą z filmu Gladiator gdzie Maximus przed śmiercią wspomina rodzinne strony. Droga z cyprysami prowadzi do agroturystyki Terrapille.
Zdjęcie z dalszej perspektywy zrobimy również z murów Pienzy.

Pora dnia : wschód słońca, gdy okolica jest spowita mgłą.

Poggio Covili

Kolejna piękna agroturystyka z drogą dojazdową obsadzoną gęsto cyprysami. Zdjęcie można wykonać z dołu drogi lub podjeżdżając pod sam początek drogi cyprysów.
Piękny widok rozciąga się również z przeciwległego wzgórza z drogi prowadzącej do zamku Rocca d'Orcia.

Pora dnia: najpiękniej na wschód słońca

Asciano i agroturystyka Baccoleno.

Piękna zygzakowata droga cyprysowa prowadząca do agroturystyki Baccoleno.
Wjazd zagradza brama, gdyż jest to teren prywatny, jednak zdjęcie można zrobić udając się na prawo od bramy wjazdowej przez pole, wydeptaną ścieżką.

Droga do Asciano jest malownicza i obfituje w przepiękne widoki. Znajdziemy tu wiele punktów widokowych oraz zatoczki, przy których możemy zatrzymać się samochodem.

Miasteczka Toskanii

Siena

Pierwszy dzień w Toskanii przywitał nas deszczem więc nasze "nic nierobienie" po długiej podróży zamieniło się w zwiedzanie Sieny.
Siena była największym miastem jakie odwiedziliśmy w Toskanii. Aczkolwiek słowo największym wcale nie pasuje do miasteczka, które jest piękne, kameralne i intuicyjne do zwiedzania.
Głównym miejscem w mieście i punktem, do którego udaje się najwięcej turystów to Piazza del Campo otoczony knajpkami, restauracjami i sklepami. Na placu wznosi się wieża Torre del Mangia, z której rozciąga się panorama miasta.

Drugim najważniejszym miejscem, do którego wszyscy zmierzają jest katedra Duomo, którą łatwo rozpoznamy po czarno-białych pasach. Jest jednym z najpiękniejszych kościołów we Włoszech a jej wnętrze zachwyca dziełami takich artystów jak Michała Anioła, Berniniego i Donatella.

Przy katedrze możemy kupić bilety łączone do kilku zabytków m.in. Babtysterium, Krypty, Muzeum oraz wstęp na wieżę z widokiem na całe miasto.
Siena jest jednym z najpiękniejszych toskańskich miasteczek, pełna zabytków i kościołów na które wpadamy na każdym kroku spacerując wąskimi uliczkami, z których odsłania się coraz to nowe oblicze tego niesamowitego miejsca.

Pienza

Urocze, małe, renesansowe miasteczko wpisane w 2014 r na listę UNESCO.
Z Pienzy pochodził Papież Pius II, który doprowadził do rozkwitu miasta.
Głównym miejscem skupiającym większość zabytków jest plac Piazza Pio II, na którym znajduje się najpiękniejszy zabytek Pienzy, katedra Duomo.

Oprócz ciekawych zabytków miasta takich jak pałac Palazzo Borgia czy rezydencja Piusa II Palazzo Piccolomini warto zagubić się w wąskich uliczkach aby dojść na mury miasta. Stąd roztacza się panorama na cała dolinę Val d'Orcia. Z murów miasta możemy też dostrzec jeden z najsłynniejszych punktów widokowych doliny. Słynna droga cyprysowa z filmu Gladiator, którą Maximus wracał do domu znajduje się właśnie pod Pienzą.

Monticchiello

Kolejne włoskie miasteczko położone na wzgórzu. Sprawia wrażenie pustego i wymarłego, nie spotkamy tu wielu turystów a senna atmosfera zachęca do spaceru wąskimi uliczkami, który najlepiej zakończyć kawą w jednej z restauracji znajdujących się na murach miasta. Stąd będziemy mieli wyjątkowy widok na zieloną dolinę. Nad miasteczkiem górują sady drzew oliwnych.

Montepulciano

Do Montepulciano dotarliśmy wcześnie rano tuż po fotograficznym zachwycie wschodem słońca. Zostawiliśmy auto pod samymi miejskimi murami i zaczęliśmy się wspinać główna ulicą miasta, które dopiero powoli budziło się do życia, a sklepy i restauracje otwierały się dla turystów.
Skręcamy w prawo w Via del Teatro i docieramy do pięknego placu Piazza Grande, mijając po drodze kolumnę zwieńczoną kamiennym lwem.

Na placu tym kręcono jedną ze scen sagi Zmierzch (Księżyc w nowiu). Akcja co prawda rozgrywa się w Volterze, jednak władze miasta przestraszyły się rozgłosu i zrezygnowały z kręcenia tam głównych scen.
Na placu znajduje się siedziba władz miejskich Palazzo Comunale oraz przepiekna katedra Duomo z surową fasadą.
Zatrzymujemy się na kawę w jednej z malutkich restauracji i obserwujemy jak miasto powoli budzi się do życia.
Od kościoła Św. Franciszka prowadzi szlak do katedry Di San Biaggio.
Miasteczko to zasługuje na miano jednego z najpiękniejszych w Toskanii.

Bagno Di Vignoni

Do tego miasteczka przyjechaliśmy zachwycając się po drodze gospodarstwem agroturystycznym Paggio Covili z przepiękną drogą cyprysową.
Bagno Di Vignoni jest nietypowym miasteczkiem, gdyż na środku rynku znajduje się basen z termalnymi źródłami.

Woda spływa sącząc się przez skały w dół, gdzie znajduje się basen do dyspozycji turystów. Widoki z miasteczka są obłędne a sama droga z parkingu do centrum przez pola pachnące kwiatami dostarcza cudownych wrażeń. Obok miasteczka znajduje się również ciekawy zamek, który można zwiedzić (Rocca d'Orcia).

San Quirco di Orcia

Miasteczko leżące w samym sercu doliny Val d'Orcia , która wpisana na listę UNESCO urzeka najpiękniejszymi krajobrazami Toskanii. Miasteczko jest małe ale bardzo spokojne i urocze. Posiada własny park, obok którego znajduje się piękny, romański kościół z surowym wnętrzem pozbawionym ozdób i przepychu.

Chiusdino

Niewielkie miasteczko znajdujące się kilka minut jazdy samochodem od naszej agroturystyki.
Jego wąskie, strome uliczki , schody i piękne, stare kamienice zachwycają a życzliwość mieszkańców, kierujących do kościołow i ciekawych zabytków zaskakuje. Wieczorem, gdy zachodzi słońce a w mieście zapalają się latarenki miasto nabiera niezwykłego uroku.

Tutaj nie znajdziemy turystów, którzy swoje kroki kierują do pobliskiego Opactwa San Galgano, gdzie znajdziemy ruiny opactwa Cystersów z XIII w.. swego czasu opactwo to było jedną z najpiękniejszych budowli gotyckich we Włoszech. Chociaż już mocno nadgryzione zębem czasu nadal wywiera ogromne wrażenie.

Ciciano

Maleńkie miasteczko, do którego idziemy pieszo 10 minut z naszego gospodarstwa pomiedzy sadami drzew oliwnych i łąk pachnących intensywnie kwitnącymi kwiatami. W miasteczku zadomowiliśmy się na dobre w Bistro dai Galliprowadzone przez Izabelle, która podaje najlepsze potrawy jakie jedlismy w na Toskanii. Wszystko jest świeże i przyrzadzone z sercem z menu zmieniane co parę dni. Serdecznie polecamy.

Elba

Wyspa spłatała nam pogodowego figla i już wczesnym popołudniem przywitała nas deszczem.
Jednak zielona, zróznicowana z pięknymi widokami i plażami wścisnietymi pomiędzy skały jest warta zwiedzenia.
Najpiękniejszym miasteczkiem wyspy jest Portoferraio z górującymi nad miastem dwoma fortami, z których roztacza się widok na całą zatokę.

W La Biadoli znajdziemy jedne z najładniejszych plaż, Marciana Marina zachwyca ładną zatoką i wąskimi kwiecistymi uliczkami. W Poggio znajdziemy jedne z najpiękniejszych widoków na zatokę a w Capo Sant Andrea malutką, kamienista plażę . Najstarszym z kolei miasteczkiem Elby jest piękna Marciana położona na wysokosci 375 m.n.p.m.
Elba na pewno ma wiele do zaoferowania i warto poswięcić jej więcej czasu, szczególnie gdy dopisze pogoda :-).

San Gimignano

W mieście zwanym średniowiecznym Manhattanem zatrzymalismy się na chwilkę w drodze do domu. Nad miastem góruje 14
z ówczesnych 72 wież, a z murów miasteczka możemy podziwiać ostatni raz toskańskie krajobrazy. Posileni włoską kawą i zaopatrzeni w dojrzewające szynki, salami i sery zakupione w tutejszych licznych sklepikach wracamy do domu. Kiedyś tu wrócimy... na pewno... Toskania skradła moje serce.

Podere di Santa Maria czyli prawdziwa agroturystyka w samym sercu Toskanii www.poderedisantamaria.com

Toskania zawsze kojarzyła mi się z sielskim klimatem i cudownymi pejzażami.
Żeby poczuć spokojną, toskańską atmosferę zatrzymaliśmy się w prawdziwej agroturystyce na wsi zachwycającej ciszą, spokojem, zapachem kwitnących kwiatów , śpiewem ptaków a w nocy rozgwieżdżonym niebem.
Namiary na agroturystyke znalazłam na stronie italia by natalia i zakochałam się w tym miejscu od pierwszego zdjęcia :-) a następnie od pierwszego wejrzenia.
Trzy kamienne domki otoczone drzewami kasztanowymi i gajami oliwnymi spełniły moje wszystkie marzenia i wyobrażenia toskańskiego raju. Położone z dala od turystycznego zgiełku za to w samym sercu Toskanii.
Gospodarstwo jest prowadzone przez przesymaptyczną Gianne, która na powitanie przyniosła nam koszyk z lokalnymi produktami, jajka od kur, które są hodowane w gospodarstwie i domowe , pachnące ciasto. Dla ducha za to były kosmetyki obłednie pachnace rozmarynem firmy Idea Toscania.
Wokół domków zakwitło pełno kwiatów przez co śpiew ptaków przeplatał się z serenadą pszczół i cykad.
Spokój, cisza, soczysta zieleń wokół i zapach róż sprawiał, że chciało się tu zostać dłużej i rozkoszować tym sielskim klimatem.
Właścicielka podczas renowacji tych ponad 300-letnich domków zadbała o to, aby gustowny wystrój zachowany był w każdym z nich, a każdy detal i szczegół musiały tworzyć jedna starannie dobrana całość.

Sielskiej atmosfery dopełnia niewielki basen, nad którym można posiedzieć i odpocząć po trudach zwiedzania toskańskich okolic.

Miejsce tak nas zachwyciło, że poddalismy się atmosferze dolce vita i tym razem postanowiliśmy bez pośpiechu (aczkolwiek aktywnie) chłonąć toskańskie zabytki i krajobrazy tak, aby znaleźć czas na rozkoszowanie się włoską kawą i innymi smakołykami dostępnymi w licznych małych knajpkach.
To tutaj postanowiliśmy spróbować włoskiego dolce far niente czyli słodkiego lenistwa rozkoszując się naszym rajskim gospodarstwem.

Do malutkiego, uroczego miasteczka Ciciano prowadzi z gospodarstwa dróżka, którą dawniej wypędzano bydło. Cudowny spacer zabiera około 10 minut. W miasteczku zadomowiliśmy się na dobre w Bistro dai Galli prowadzone przez Izaele, która serwowała nam najlepsze potrawy włoskiej kuchni, rozpływające się w ustach i zaskakujace smakami.

Do większego, pieknego miasteczka Chiusdino, w którym nie znajdziemy tłumów turystów jest około 5 minut jazdy samochodem.

Galeria

Szybkie Linki

Odwiedź nasze studio

Podróżuj z nami...

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na korzystanie przez nas z plików cookies w zgodzie z Cookie Policy. UKRYJ WIADOMOŚĆ