"Istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej..."

Ryszard Kapuściński

Wyspa Romblon, Filipiny

Romblon to malutka wysepka położona pomiędzy wyspami Tablas a Sibuya. Znana jest z przepięknych pustych plaż, wodospadów, wydobycia marmuru i przemiłych, uśmiechniętych mieszkańców. Wysepka jest jedną z najpiękniejszych jakie odwiedziliśmy na Filipinach. To tutaj bez tłumu turystów można zobaczyć prawdziwe życie Filipinczyków.

Jak dotrzeć na Romblon:

- nocnym promem z Batangas na Tablas i delej kolejnym promem na Romblon (promy pływają codziennie rano z San Andreas z Tablas, jednak trzeba sprawdzać rozkład, gdyż często ulega zmianom).

- przelot z Manili na Tablas i dalej promem na Ronblon.

Podróż nie jest krótka ale na pewno warta trudów i poświęcenia czasu.

Co zobaczyć na Romblon:

Bon Bon Beach

Jedna z najpiękniejszych plaż z długim sandbarem łączącym ją z wyspą Bang-on Island, na którą można dostać się pieszo podczas odpływu.
Woda jest krystalicznie czysta, a już przy brzegu znajdziemy dobre warunki do snorkelingu.
Jest to również jedno z najpiękniejszych miejsca na zachód słońca.

Talipasak Beach (San Pedro Beach)

Kolejna, przepiękna, mała plaża wciśnięta pomiędzy skały z idealnie czystą wodą i ładną rafa koralową przy brzegu. Plaża należy do ośrodka San Pedro Beach Resort (wstęp 50 PHP/os.)
z drewnianymi chatkami, zielonym ogrodem z hamakami i restauracją, w której można zjeść smaczny obiad i wypić najlepszy sok z mango.
Z plaży widać Bon Bon beach. Największą atrakcją tej kameralnej plaży jest to, że będąc tu kilka razy byliśmy zupełnie sami.

Tiamban Beach

Kolejna piękna i długa plaża z białym z drobnym piaskiem znajduje się tuż za Bon Bon Beach. Idąc do końca plaży za skałami zobaczymy kolejną, małą plażę otoczoną skałami. I znowu oprócz kilku miejscowych dzieciaków, nie ma tu nikogo. Rajsko i sielsko.
Plażę bardzo łatwo przegapić, gdyż wejście jest mało widoczne ale jak zawsze z pomocą przychodzą nam miejscowi.

Libtong Falls

Niewielkie, lecz bardzo urocze wodospady w dżungli (oddalone około 10 minut spacerem od drogi). Idealne miejsce na orzeźwienie w upalny dzień.

Wideo

Cobrador Island hopping

Wokół Romblon znajdują się trzy wyspy: Cobrador Island, Alad i Logbon Island, które postanowiliśmy odwiedzić podczas island hoppingu wynajęta łódką, za którą zapłaciliśmy 2000 PHP.

Zaczęliśmy od najdalej położonej - wyspy Cobrador i plaży o tej samej nazwie. Plaża jest długa i zupełnie pusta, jedna z ładniejszych podczas wycieczki po wysepkach. Relaksowaliśmy się korzystając w końcu ze słońca i snorklingowalismy na pobliskiej rafie, na której pływała duża ilość kolorowych rybek.

Następnym przystankiem był - Maracay Cliff jumping, skalna wysepka z wysuniętym podestem do skakania. Na wysepkę prowadzą schody, a z drugiej strony podwieszona jest drabinka ułatwiająca wyjście z wody. Wokół wyspy znajduje się przyzwoita rafa koralowa z mnóstwem rozgwiazd.

Kawałek dalej widać kilka niewielkich plaż, jednak nie zatrzymywalismy sie na żadnej z nich (aczkolwiek mogliśmy gdybyśmy chcieli) i popłynęliśmy dalej na wyspę Alad Island, której plaże chyba najmniej przypadły nam do gustu. Zatrzymaliśmy się tu tylko przez chwilę a lunch zabrany z miasteczka zjedlismy na - Lugbon Beach z niedużym sandbarem.

Na plaży zaczęto budowę resortu jednak nadal przyjemnie jest posiedzieć w cieniu palm i popatrzeć na nietypową łątę piasku. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na plaży na wyspie  - Bang-on Island łączącej się z Bon Bon beach podczas odpływu. Plaża jest schowana między skałami i jest naprawdę cudowna. Tutaj załoga naszej łódki zrywa dla nas kokosy z palmy i pijemy najświeższy sok kokosowy.

Przed samym powrotem do portu zatrzymujemy się jeszcze na - Bon Bon beach na popołudniową kąpiel i sesję zdjęciową z Filipińczykami.

Kamieniołom marmuru – Lio Bay

Romblon nazywany jest stolicą marmuru i co najmniej w kilku miejscach możemy zobaczyć kamieniołomy i wydobycie kamienia wykorzystywanego głównie w budownictwie oraz tworzeniu rzeźb. Początki wydobycia tych bogatych złóż sięgają roku 1900, a ich jakość porównywalna jest to marmuru włoskiego co stanowi o jego ogromnej wartości handlowej.
Aby zobaczyć kamieniołom udaliśmy się skuterem krętą drogą na północ wyspy do Lio Bay. Tutaj gromadka dzieci prowadzi nas nad brzeg oceanu gdzie gotowe, ogromne bloki kamienia czekają na transport. Po drodze oglądamy jak miejscowi rzeźbiarze z gotowych mniejszych bloków marmurowych tworzę piękne figury.

Opublikowano 31.01.2019 o 19:48 przez Katarzyna Markowska

Szybkie Linki

Odwiedź nasze studio

Podróżuj z nami...

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na korzystanie przez nas z plików cookies w zgodzie z Cookie Policy. UKRYJ WIADOMOŚĆ